“Het enige dat wij vandaag te weten kwamen is dat de versmalling er komt, dat een busbaan en fietspad voorzien zijn en dat dit alles in twee fases wordt uitgevoerd. Ik vraag mij sterk af of de minister-president zijn dossier voldoende kent of wil hij gewoon niet communiceren?” De minister-president kon het niet laten om naar de andere gewesten en de federale overheid uit te halen omdat ze zich met de Brusselse beslissing over de Parkway zouden bemoeien. Maar het is toch niet verwonderlijk dat de rest van het land zich vragen stelt bij deze beslissing, als de minister-president niet eens binnen zijn eigen meerderheid zijn verhaal verkocht krijgt. Vandaag hebben wij alvast geen info gekregen die duidelijk maakt waaraan de Brusselaars en de pendelaars zich kunnen verwachten. “Ik heb de minister-president dan ook opgeroepen om dringend werk te maken van een transparante communicatie,” besluit Van Achter.
Vlaams minister van Brussel en Media
Kruimelpad
Heraanleg E40: wat bedoelt Vervoort met ‘weinig impact op verkeer’?
N-VA volksvertegenwoordiger Cieltje Van Achter stelde deze voormiddag in het Brussels Hoofdstedelijk Parlement vragen aan minister-president Vervoort over diens plannen om de E40 te versmallen tot een ‘stadsboulevard’. Vervoort bevestigde dat hij het aantal rijstroken op deze belangrijke invalsweg in elke richting van 6 naar 4 zal terugbrengen. Vervoort deelde mee dat de versmalling, volgens een analyse uit 2015, weinig impact zal hebben op het verkeer. Het is koffiedik kijken wat hij hiermee bedoelt. “Zullen de files reiken tot aan de Ring rond Brussel of niet?”, vraagt Van Achter zich af, “Hoe zal de heraanleg van de stadsboulevard worden aangepakt? Door niet te communiceren, lijkt het alsof deze regering veel te verbergen heeft.”