Vlaams minister van Brussel en Media
Kruimelpad
Ik ondervroeg minister voor mobiliteit Pascal Smet tijdens de plenaire vergadering van het Brussels Parlement over zijn plannen voor het creëren van nieuwe overstapparkings. Om efficiënt te zijn moeten deze parkings dicht bij het openbaar vervoer liggen z
Ik ondervroeg minister voor mobiliteit Pascal Smet tijdens de plenaire vergadering van het Brussels Parlement over zijn plannen voor het creëren van nieuwe overstapparkings. Om efficiënt te zijn moeten deze parkings dicht bij het openbaar vervoer liggen zodat autobestuurders makkelijk kunnen overstappen op het openbaar vervoer. Minister Smet plant een overstapparking onder het nieuwe voetbalstadion op de Heizelvlakte, maar hiervoor moet de metro eerst wel verlengd worden. U hoort mij al komen. De minister wou zelfs geen uitspraak doen qua mogelijke timing hiervoor. Volgende legislatuur of zelfs die daarachter? Geen antwoord...
En dus vroeg ik hem waarom er geen overstapparkings voorzien worden aan de bestaande metrostations op de Heizel. Voor het Brusselse verkeer zouden deze overstapparkings immers een zegen zijn. Pascal Smet zijn antwoord was echter teleurstellend. In plaats van overstapparkings zal Minister Smet dure betaalparkings voorzien aan NEO. Hij geeft dit ook grif toe, het is een parking aan het begin van de Heizel maar géén overstapparking. Blijkbaar zullen we dus echt moeten wachten op een verlenging van de metro alvorens we kunnen overstappen. Dat wordt lang wachten en nog lang in de file staan...