De Raad van State heeft een ernstig signaal gegeven door de socio- economische vergunning van het Docks Bruxsel- project te vernietigen. Eén van de redenen hiervoor was het gebrek aan een oplossing voor de mobiliteit rond het centrum. “Dit is de omgekeerde wereld,” zegt Van Achter “In Brussel bouwt men eerst een winkelcentrum om pas nadien te bekijken hoe ze de mobiliteit gaan aanpakken, als ze dit al gaan doen. Ter vergelijking; In Vlaanderen zijn de geplande mobiliteitsinvesteringen een absolute voorwaarde voor de komst van Uplace.”
Van Achter ondervroeg bevoegd minister Vervoort maar deze leek zich weinig aan te trekken van een dreigend verkeersinfarct. Van Achter is formeel: “Minister Vervoort is er tijdens het actuadebat weer eens in geslaagd om op geen enkele vraag een concreet antwoord te formuleren. Een duidelijk teken dat het gewest deze mobiliteitsproblematiek niet serieus neemt. Ook in de beleidsdocumenten staat er geen verwijzing naar een oplossing voor het nakende mobiliteitsprobleem rond Docks Bruxsel. Met andere woorden, de Brusselaar zal opnieuw de dupe zijn van fileleed omdat deze regering weigert werk te maken van een degelijk mobiliteitsplan.