De nodige mensen zijn nog steeds niet aangeworven en de nodige budgetten, tools en structuren ontbreken ook. “Het is schrijnend te moeten vaststellen dat bijna een jaar na de goedkeuring van het plan zich nog steeds zo’n fundamentele problemen stellen”, zegt Van Achter. Volgens de bevoegde minister Pascal Smet (sp.a) komt de coördinator voor de tunnels er ook pas tegen midden dit jaar.
Mismanagement
“Deze audit toont nu ook zwart op wit aan dat er sprake is van mismanagement bij Brussel Mobiliteit en dat de structuren van die administratie en de communicatiedoorstroming volledig verkeerd in elkaar steken om degelijk werk te kunnen afleveren. Zo vermeldt de audit letterlijk dat de planning van de activiteiten van Brussel Mobiliteit mank loopt. Ik hoop oprecht dat de opvolging van deze audit óók niet mank zal lopen en dat de Brusselse regering eindelijk echt in actie schiet. Brussel staat voor belangrijke uitdagingen met de renovatie van de tunnels en investeringen in het openbaar vervoer. Wij kunnen ons geen inefficiënte administratie meer permitteren”, besluit Van Achter.